środa, 2 stycznia 2013

Czekoladowe ciasto "Bogini"

Oczywiście mowa o Nigelli i o jej cudownym cieście czekoladowym, które ja wzbogaciłam o śliwki w rumie, a o samym cieście mogę jeszcze dodać, że rozpływa się w ustach i jest megaaaaaa czekoladowe. Powiem tyle warto spróbować ja na pewno jeszcze nie raz spróbuję.




Składniki:

  • 6 jajek
  • 120 gr ciemnej czekolady roztopionej i ostudzonej
  • 1 łyżka rumu
  • szczypta soli
  • 115 gr miękkiego masła
  • 1 słoik Nutelli (400 gr)
  • garść śliwek posiekanych na drobne kawałki (wędzonych,które moczyły się w rumie dłużej niż 12 godzin)
Składniki na polewę czekoladową:
  • 100 ml śmietanki kremówki
  • 1 łyżka rumu
  • 125 gr ciemnej czekolady
  • pistacje do posypania ciasta
Ubijamy białka ze szczypta soli.W innej misce wymieszać Nutelle z masłem, a następnie dodać rum, żółtka i śliwki. Na koniec dodać roztopiona czekolada i wymieszać. Teraz do czekoladowej masy należy wmieszać delikatnie odrobinę piany z białek. Co jakiś czas dodawać kolejna porcje białek mieszając tak, aby masa nie traciła na objętości. Po połączeniu  wszystkich składników, ciasto przelać do  formy (ja piekłam w foremkach-małych na keks, wyszły mi 3 formy) i piec w temperaturze 180 stopni C przez około 45 minut.
Polewa:
Czekoladę wrzucić do rondelka i podgrzewać na małym ogniu razem ze śmietanka przez ok 3 minuty, aż masa lekko zgęstnieje, a następnie odstawić na bok.
Ciasto polać polewą i posypać siekanymi orzechami w moim wypadku były to pistacje.

5 komentarzy: