sobota, 11 sierpnia 2012

Pasztet z wątróbki z kurczaka

Mam w domu dwóch miłośników pasztetów, no i oczywiście musiałam zrobić jeden samodzielnie, wyszedł bardzo smaczny.




Składniki:
  • 0,5 kg wątróbki z kurczaka
  • 1 duża marchewka potarta na bardzo drobnych oczkach
  • sól do smaku
  • pieprz do smaku
  • 2 cebule pokrojone w kostkę
  • 1 łyżka natki pietruszki
  • 1 małe jabłko
  • 1 łyżeczka czosnku granulowanego lub 2 ząbki czosnku 
  • 1 jajko
  • łyżka masła
  • 100 g boczku wędzonego 
Wątróbkę oczyścić pokroić w kostkę.Wrzucić do miseczki dodać pozostałe składniki. Zmiksować wszystko blenderem. Powstałą masę wyłożyć do keksówki posmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą. Pieczemy w temperaturze 170 stopni C około 1 godziny pod koniec pieczenia można zwiększyć temperaturę do 200 stopni i zrumienić pasztet. Smacznego
PS Jeżeli masa będzie za rzadka radzę dodać trochę bułki tartej

2 komentarze:

  1. Zrobiłam ten pasztet, tylko najpierw podsmażyłam na oleju wątróbkę, cebulę i boczek. Wyszło znakomicie! Dziękuję za przepis, dziś kolejny raz będę go robiła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się że smakował, dobry pomysł z podsmażeniem (wypróbuję) pozdrawiam

      Usuń