sobota, 11 sierpnia 2012

Babka czekoladowo-jogurtowa


To była moja druga przygoda z tą babką tym razem udana, przepis na tą babkę znalazłam na stronie "moich wypieków" w oryginalnym przepisie jest mniej proszku do pieczenia za to jest użyta soda oczyszczona ja jakoś za sodą nie przepadam więc postanowiłam trochę zmodyfikować przepis! Ale najważniejszy jest tu smak babki a jest wspaniały a i jeszcze jedno ja robiłam ją z połowy składników.




Składniki:

  • 125 g masła, w temperaturze pokojowej
  • 3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 2 jajka
  • 1 szklanka kremowego jogurtu greckiego
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 łyżeczka proszku do pieczenia
  • pół szklanki kakao


Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Mąkę, kakao, proszek przesiać.
Masło utrzeć mikserem do białości, pod koniec dodając cukier i dalej ucierając. Wbijać jajka, kolejno, jedno po drugim, miksując. Mąkę dodawać na zmianę z jogurtem, miksując tylko do połączenia składników lub mieszając widelcem.
Formę wysmarować masłem, wysypać kaszą manną. Ciasto przełożyć do formy (powinno sięgać do około 3/4 wysokości formy).
Piec w temperaturze 150°C przez 45 - 60 minut, do tzw. suchego patyczka. Wyjąć z piekarnika, lekko przestudzić w foremce, nastepnie wyjąć i studzić na kratce.

Polewa czekoladowa:


  • 100 ml mleka
  • 50 g czekolady (70% kakao)
  • 50g czekolady z orzechami
  • 15 g cukru
  • 15 g masła


Posiekaną czekoladę zalać zagotowanym mlekiem (musi być bardzo gorące), dodać cukier i masło. Delikatnie mieszać do powstania błyszczącej, gładkiej polewy. Polać ciasto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz